Saturday 1 October 2011

Kenapa saya?

Kenapa saya pakai tudung besar ?
Tudung biasa kan lagi cantik.

Kenapa saya pakai baju labuh besar ?
Kalau nampak bentuk badan kan lagi cantik.

Kenapa saya takde boyfriend ?
Ada boyfriend kan lagi happy.

Kenapa saya pergi usrah ?
Duduk rumah goyang kaki kan lagi best.

Kenapa saya korbankan masa, keinginan, hidup saya yang dulu ?
Kalau macam dulu kan lagi seronok.

Kenapa kenapa kenapa ???

Kenapa saya tulis benda ni ?
Sebab saya nk bagitahu awak ni :)  

Sebab, Allah cakap bila pakai tudung, 
Kita kena tutup dada :) 
(An-Nur:31)

Sebab, Allah suruh kita tutup aurat selengkapnya,
Supaya orang jahat tak kacau kita :) 
(Al-Ahzab:59)

Sebab, Allah cakap kita tak boleh DEKATI zina,
Zina tu jalan yang buruk. 
(Al-Isra':32)

Sebab, saya dan akhwat2 akan terikat dengan tali2 Allah (aqidah),
Kalau saya buat salah mereka akan tegurkan :) 
(Ali 'Imran: 103)
Dan bila ilmu penuh di dada,
Saya nak bantu agama Allah ni :) 
(Muhammad:7)

Sebab, saya tak kisah pun dengan hidup ni,
Dunia ni kan senda gurau sahaja :) 
(Muhammad:36)
Dan akhirat itu jauh lebih baik ! :)  
(Al-An'am:32)

Awak, awak tahu tak kenapa saya ikut suruhan2 Allah dalam surat cinta Dia tu ?
Sebab, saya nak masuk syurga :) 
Tapi saya masih belum layak :(

Allah cakap, 
Syurga ada sungai yang tak payau air dia,
Sungai yang ada air susu,
Sungai yang ada khamar yang tak memabukkan,
Dan sungai yang ada madu ! :D 
(Muhammad:15)
Hebat kan syurga Allah ^_^

Allah cakap,
Orang kat neraka minum air yang mendidih,
Sampai terputus usus dia ! 
(Muhammad:15)
Tu tempat orang jahat kan ?
Dengan orang2 yang tak guna hati mereka untuk fahami ayat Allah,
Tak guna mata untuk lihat kebesaran Allah,
Tak guna telinga untuk dengar ayat2 Allah. 
(Al-A'raf:179)
Saya tak nak pergi situ, takut. 



Awak tak takut ?



"Wahai manusia ! Sungguh, janji Allah itu benar, maka janganlah kehidupan dunia memperdayakan kamu dan janganlah (setan) yang pandai menipu memperdayakan kamu tentang Allah" 
(Fatir:5)



Dan juga, sebab saya percaya janji2 Allah.



Awak tak percaya ?



Wallahua'lam :) 





No comments:

Post a Comment