Thursday 27 October 2011

Buat awak yang saya sayang :)

Bismillahirrahmanirrahim. 

Apa khabar semua ? Iman sihat ? :) Amal harap semua baik2 je ^_^v Amal tulis benda ni sebab Amal rindu, rindu sangat2 dengan kekasih2 Allah ni ;) 

Sayang-sayangku sekalian,
Macam mana dengan semangat berusrah semua ? Masih membara kah seperti dulu ? Jangan biarkan syaitan membisikkan hasutan2 yang boleh memadamkan api dakwah dalam diri kalian ! Jaga diri, jaga hati. Kita sama2 jaga each other okay ? :D

My beloved sisters, 
I know our journey is not easy. Hati dibolak-balikkan, syaitan yang datang menjengah, kejahatan yang tersembunyi, nafsu yang terkadang tidak terkawal. Tapi apa yang Amal mintak, JANGAN LEPASKAN TALI UKHWAH KITA :) InsyaAllah, sedahsyat mana pun Allah uji kita, akan ada yang mengingatkan, jika kita masih bersama. And of course, always, always be with the love letters He gives. Amal rasa semua dah cukup tahu kan ;) 

Srikandi2 syurga sekalian, 
Mungkin selepas apa yang terjadi pada adik-beradik kita dahulu mematahkan semangat kalian untuk terus kuat di jalan ini. Ada sahabat yang terpisah, ada yang langsung tidak kenal adik-beradik baru. Tapi, Amal harap kalian ingat kisah yang kak Mimi ceritakan pada kita. Bila kiblat diubah, adakah itu menggoyahkan aqidah umat Islam masa tu ? TIDAK LANGSUNG ! :D Kita pula, diuji dengan perubahan yang mungkin tidak kita senangi. Tapi adakah tu boleh jadi alasan untuk kita berhenti berjuang ? After all, we're in this circle not because of our friends, but because of Him, and only Him :) jom kita sama2 betulkan niat kita okay ? :D

Sahabat-sahabat yang dikasihi, 
Amal harap lepas ni kita kembali bersemangat untuk bersama, bersemangat untuk belajar tentang Islam. Kalau kita cukup concern dengan apa yang kita makan, kita patut lebih concern dengan apa yang HATI KITA MAKAN. Jangan biarkan hati2 kalian lapar tanpa juadah manis usrah kita :D Mungkin kita boleh ke ceramah, atau membaca buku2 tentang Islam, but you know so well that it's not going to be the same right ? :) 

Jadi, JOM !

Luangkan masa yang sedikit, hanya sekali seminggu, untuk kakak2 yang datang dari jauh. But most importantly, bila kita luangkan masa bersama, kita sedang meluangkan masa mengingati Dia yang kita cinta, bersama malaikat2 yang memayungi kita dengan sayap2 mereka, melimpahkan rahmat daripada Dia. 

And there's no love sweeter than that right ;) 


Amal sayang awak sangat2 :) 



No comments:

Post a Comment